Priser inkl. moms

Kundtjänst

info@trxsverige.se

 

Alltid snabba leveranser

och fri frakt :

Beställ dina varor innan kl. 12.45 och varorna levereras samma dag.

 

 

 

trx-suspension-trainers-c-146-1.aspx bild1.jpg Nu är tiden inne att även för dig testa världens effektivaste träningsredskap
trx-suspension-trainers-c-146-1.aspx bild2.jpg "Make your body your machine"
trx-rip-trainers-c-173-1.aspx bild3.jpg TRX Rip trainer - Core-träning i världsklass

Köpvillkor

Köpvillkor

Beställning
Beställningar kan göras antingen via vår webbsida eller direkt vid vårt kontor i centrala Stockholm. En bekräftelse på beställningen skickas ut till angiven e-postadress, oftast inom några minuter. För att göra en beställning måste man vara 18 år, alternativt ha målsmans godkännande.  Vi förbehåller oss rätten att neka kund ett köp. Alla beställningar anses som bindande och falska beställningar polisanmäls utan undantag. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 dagar beroende på var i landet du bor. Vissa avvikelser kan förekomma. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via e-post.

Leveranssätt
Alla produkter levereras från vårt lager eller direkt från leverantören. Detta sker med hjälp av posten alternativt DHL. Paket hämtar du själv hos postens ombud under normala öppettider. 
Paket tyngre än 20 kg levereras till mottagarens gatuadress efter telefonavisering, varorna bärs inte in. Observera att vid postförskott så måste paketet lösas ut, samt att det då tillkommer en avgift på 50 kr. Vi tar inget ansvar för postens leveranstider och/eller hantering.

Lagerstatus
Observera att lagerstatusen uppdateras 1 gång/dag och kan då visa fel om en produkt säljs slut under dagen. Alla produkter som visas "i lager" har vi normalt alltid på lager. Du som beställer från webshoppen påverkas dock inte av detta, då vi får hem produkterna väldigt snabbt.

Betalningsalternativ Vi erbjuder flera olika betalningsmöjligheter, Betala driekt med kort, faktura, postförskott eller bankgiro. Vi erbjuder också kortbetalning via payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2003 som ett helt nytt fenomen i Sverige och har med tiden blivit synonymt med säkra nätbetalningar. Payson samarbetar med VISA. Över en halv miljon svenskar använder idag Payson som har blivit en välkänd betallösning på Internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se


Betalningsvillkor

Betalning av varor sker för närvarande med kredit- / betalkort eller mot postförskott. Vid leverans mot postförskott tillkommer en avgift på 50 kr, kunden löser ut paketet hos sitt lokala postombud, alternativt direkt från transportören.

Priser
I priserna ingår moms med 25 %, 12 % för böcker och 6% för matvaror. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Utöver detta tas förbehåll om prisändring inför ramen av prisföreskrifter gällande på leveranstidpunkten.


Avgifter Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer vid beställning om ej annat specificeras. Tullavgifter till andra länder kan förekomma. 

Fraktkostnader

Vi har alltid fri frakt på alla produkter inom Sverige!

Leverans sker som brev, paket, hempaket eller som pallgods.

Öppet Köp
Vi har alltid 14 dagars öppet köp/returrätt! Produkterna måste returneras i obruten originalförpackning och får ej vara skadade. Kvitto eller kopia på faktura måste alltid medsändas. Kunden betalar alltid returfrakten. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste varan vara oss tillhanda inom dessa 14 dagar. Kontakta oss vid tveksamheter.

Reklamation
Företaget Live+ AB tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta eller reparera felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad för kunden. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan på postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 arbetsdagar efter leverans.

Outlösta paket
Vi ansvarar inte för outlösta paket. Våra transportörer (Posten samt Schenker) har en liggetid på 14 dagar. Överskrids denna skickas paketet tillbaka till oss eller tillfaller transportören. Ni debiteras med 100:-. för ev. ytterligare fraktkostand om paketet skickas på nytt. Om vi inte fått någon kallelse på ytterligare utskick inom 30 dagar från första leveransdag tillfaller din order Posten, Schenker eller oss. Kostnaden faktureras eller inbetalas på vårt bankgiro i efterskott. Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till inkassoservice. Inga undantag görs!

Garanti

Vi har om inget annat anges 12 mån garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller liknande väderpåverkan. Om produkterna modifieras med icke officiell programvara så slutar garantin att gälla om felet beror därav. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Vid garanti- och andra serviceärenden betalar kunden alltid frakten till service och Live+ AB eller serviceverkstaden står för frakten ut till kunden.

Återbetalningar En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter. Det gäller även e-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt.

Reservation
Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.

Kunder från övriga Europa
Vi levererar idagsläget bara till kunder i Norden från vår webbshop. Kunder från övriga Europa ber Vi kontakta oss på telefon eller mail. Vi brukar lösa det mesta.